Ce a facut Armata dupa prabusirea avionului?

Am stat de vorba in acest weekend cu o sursa din Ministerul Apararii. Omul a fost direct implicat in operatiunile desfasurate de MAPN la momentul prabusirii avionului pilotat de Adrian Iovan. Redau mai jos sumarul dialogului avut, cu precizarea ca, evident, e un punct de vedere al unui om care stie ce vorbeste, dar, desigur, poate fi catalogat drept subiectiv.

Aeronava pilotata de Iovan a iesit de sub control ROMATSA, pilotul solicitind trecerea de la zbor IFR la zbor VFR. Pina in acel moment, aeronava a fost monitorizata de un controlor de trafic aerian.
Ministrul Apararii Nationale si turele de serviciu de la CNMC (N) si COA s-au sesizat din mesajul de alerta transmis de presa (televiziunile de stiri) despre eveniment.
Ministrul Apararii a cerut sefului Statului Major General detalii si posibilitati de interventie pentru cautare-salvare.
Seful SMG a ordonat alertarea fortelor de la Cimpia Turzii si Giarmata si analiza situatiei meteo de catre COA (serviciul meteo).
Dupa analizarea situatiei acestia au comunicat ca din cauza cetii vizibilitatea este redusa si nu este posibila decolarea elicopterelor, iar din cauza conditiilor de givraj elicopterul si echipajul sint puse in pericol.
Tura operativa din CNMC (N) a intrat in legatura cu IGSU pentru a afla detalii despre stadiul cautarii. La aproximativ doua ore de la producerea accidentului, in conditiile in care nu se reusise identificarea aeronavei si nici a supravietuitorilor, dar si in lipsa oricarei solicitari din partea IGSU sau ROMATSA, la nivelul MAPN au fost evaluate fortele care pot interveni, iar seful SMG i-a propus inspectorului general al IGSU sprijinul cu un detasament de cautare-salvare. In cele din urma sprijinul armatei a fost acceptat.
Prin serviciul operativ a fost alertat Detasamentul de Cercetare de la Someseni, unitatea specializata cea mai apropiata.
Ministrul Apararii a ordonat si alertarea echipajului avionului C-27 J Spartan pentru o eventuala evacuare a ranitilor de la Cluj la Bucuresti.
Echipajul de pe Spartan C27 a primit ordin sa ramina in alerta pina a doua zi pentru a putea transporta supravietuitorii raniti.
In legatura cu radarele armatei: radarul FPS-117 descopera si urmareste tintele aeriene (aeronave in zbor) cu unele limitari la inaltimi foarte mici. Aeronavele care executa zbor la vedere zboara de obicei la inaltimi foarte mici, in afara zonei continue de supraveghere radar. Din acest motiv, legislatia internationala prevede ca pentru astfel de zboruri responsabilitatea este exclusiv a pilotului (echipajului).
Conditiile meteo din 20.01.2014 nu au permis executarea misiunilor cu elicoptere alertate pentru interventie: plafon 100-300 de metri, vizibilitate sub 1 km, umiditate 100%, temperatura 3-4 grade Celsius, givraj, precipitatii-ninsoare slaba, lapovita.
Elicopterul SMURD nu a putut patrula in zona, intorcindu-se din cauza givrajului.

14 gânduri despre “Ce a facut Armata dupa prabusirea avionului?”

  1. Eu am fost radioamator si am practicat asa numita „vanatoare de vulpi”Aceasta consta in a gasi ascunse in padure 5 emitatoare.Frecventa acestora era 110 Mhz foarte apropiata de 121,5 cea a epavei.Romania are campioni mondiali la acest sport.Intrebati-l pe Babeu Pavel din Targoviste care conduce echipa elevilor de liceu de acolo : Daca dai drumul celui mai prost pregatit elev de-al tau de la 3 km de epava,in cate minute va ajunge acesta la 2 metri de ea?(In mod normal acestia gasesc 5 astfel de emitatoare (distanta intre ele fiind in medie 1 km) in mod curent in 20….40 minute in tered accidentat in padure fara poteci.
    De aceea eu cred ca nu a fost incompetenta…a fost ura,si sabotaj nu numai intre institutii ci si chiar intre serviciile si colegii aceleiasi institutii.Ambitii personale,coruptie,intentia de a intra abuziv pe teritoriul profesional al celorlalti,isi dau unii altora peste mana,si toate astea in coditiile lipsei de transparenta foarte accentuate.
    Acum gaseste vinovatul,orbul si scoate-i ochii…

  2. Nerusinarea cu care unii deformeaza realitatea acuzand STS ca nu a localizat precis telefoanele mobile, ma ingrozeste gandind ca acestia vor ajunge candva la conducerea tarii.Ei stiu bine ca mint si totusi o fac intr-un cor penibil.
    Un telefon mobil cand vrea sa se conecteze la retea, ia legatura cu prima antena a celulei vodafone celula care o aude dar nu poate determina locul unde se afla telefonul mobil.Tot ce poate sti celula vodafone este ca telefonul cu care vorbeste se afla la o distanta auzibila din jurul ei care poate fi intr-un cerc cu raza de pana la 20 km.Aceasta este informatia pe care a primit-o STS care a coroborat informatiile de care dispunea si a eliminat din cerc zonele in care era putin probabil sa se afle apelantul.
    STS declara ca nu are echipamente speciale de goniometrare a locatiei telefonului apelant.Eu ii cred.
    Vreau sa va spun ca constructorii de avioane au prevazut pentru astfel de situatii un emitator radio care porneste automat ,transmite continuu un semnal SOS de cerere de ajutor si transmite datele: cel putin cine este,coordonatele locatiei unde se gaseste.Pe epava noastra acest emitator functiona si la 2 noaptea cand nu mai era nimeni la epava si cei de la ROMATSA au dat telefon la cei din zona cerand sa se mearga la epava si “sa opriti semnalul ca ne deranjeaza in casca” In cazul in care cei care receptioneaza semnalul(cel putin 5 sateliti rusesti specializati si tot atatia americani au receptionat decodificat si arhivat semnalul) nu-l inteleg ,pot goniometra cu echipamente destul de simple si ieftine pentru a determina locatia precis.Astfel de echipamente trebuie sa aiba ROMATSA care raspunde de “puiul ei avionul”,armata si eventual politia. STS pretinde ca nu are.
    Scenele pe care le vad la Antena 3 sunt de un grotesc caragialesc. Astia vor sa nu fie ascultate telefoanele dar cer STS sa determine exact unde se afla ei cand vorbesc la telefon.
    (ceva de genul :tradare ,dar sa stim si noi”)

    1. I just want to tell you that I am all new to blogs and truly enjoyed you’re website. More than likely I’m want to bookmark your site . You actually come with good posts. With thanks for sharing your blog site.

  3. si au batut joc de d voastra. Pacat ca nu aveti cunostinte minime sa intelegeti ca sursa aia v a dus de nas. numai ca cei care stiu despre ce e vorba se tavalesc pe jos de ras

  4. Domnule Turcescu va scriu aici pe aceasta pagina, deoarece altfel nu am stiut cum sa va transmit cele de mai jos:
    -acum cateva minute am citit ca invatatoarei Dana Blandu i-au dat NUP cei de la politia sect 2 care au facut ancheta in prima faza. Stirea este data pe SPY NEWS si pe stirile TVR. Ce m-a intrigat foarte tare a fost expresia „Din declaraţiile părinţilor n-a reieşit că sumele ar fi fost oferite în urma unor constrângeri ori în schimbul obţinerii unor beneficii pentru copiii lor”. Cum se poate face asa ceva? In ce tara traim? Individa asta se va intoarce poate si la catedra. Va rog sa dezbateti si acest subiect. Stiu ca sunt alte probleme mult mai importante, dar totusi asa ceva intrece orice asteptare.

    1. ina:Crezi ca legea trebuie respectata? Daca eu ma duc la iubitul, sotul tau, cu ceva filmat si ii zic ca erai cu altul, el ma va crede automat? Ar fi un mare fraier. Asa si cu politia!!! Nimeni n-a zis atunci ce parere au parintii clasei.Cu televizoru’ se minte si azi poporu’!!! Ai cazut si tu in plasa KanalD. Esti doar un om…..

  5. INCREDIBIL ! Asta da diversiune , ori o facem latá ori deloc . Iatá comunicatul MApN : „PRECIZĂRI În urma informaţiilor apărute în presă, Biroul de Presă al Ministerului Apărării Naţionale face următoarele precizări:

    Ministerul Apărării Naţionale a urmat procedurile conform legislaţiei şi regulamentelor în vigoare.

    Astfel, s-a dispus pregătirea elicopterelor IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata pentru plecarea în misiune. Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi condiţii de givraj, conform cărţii tehnice, elicopterele nu au putut desfăşura misiunea. Executarea unei misiuni în condiţii meteo nefavorabile pune în pericol securitatea personalului şi a aeronavei…” DAR NU E ASA ! Ei bine , nu , conform Wikipedia http://ro.wikipedia.org/wiki/IAR_330 Citez : „Primul elicopter din producția de serie a decolat în septembrie 1968. Pe 25 aprilie 1978 SA 330J Puma a fost certificat pentru funcționare în condiții de vreme adversă (inclusiv îngheț), primul elicopter din afara Uniunii Sovietice care să atingă acest standard.” Adicá cum „inclusiv înghet” ??? Ne ráspunde cineva de la MApN ? In halul ásta s-a ajuns ?

    1. I simply want to say I am just all new to weblog and actually savored this web site. Likely I’m planning to bookmark your website . You amazingly come with impressive posts. Kudos for sharing with us your blog.

  6. MIRON MITREA ( la B1TV ) : „la actiunile de salvare a aeronavelor civile Armata nu participá . Punct ! ” Oare asa sá fie ? Ia sá vedem ce scrie la LEGE ;
    Regulament privind gestionarea situatiilor de urgenta generate de producerea unui accident de aviatie civila, 2008

    [Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 529 din 14/07/2008 …

    „Art. 23
    In termen de 3 luni de la publicarea prezentului regulament, Ministerul Apararii si Ministerul Internelor si Reformei Administrative vor desemna unitatile operative de cautare, prevazute in anexa nr. 1, unitatile care pot participa la operatiunile de salvare, prevazute la art. 20 alin. (3), precum si zona de responsabilitate a acestora, pe care le comunica Centrului de coordonare – ROMATSA, Centrului Maritim de Coordonare si IGSU. ” E destul de clar cá Miron Mitrea ori nu cunoaste legislatia ori minte ? Cu stimá , din Helsingborg , Suedia

  7. I just want to tell you that I’m new to blogs and absolutely savored you’re website. Almost certainly I’m want to bookmark your website . You really have wonderful writings. With thanks for sharing with us your web-site.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *