Ca pe vremea lui Ceauşescu: lucrările de consolidare nu erau gata, dar Neaga de la CNADNR a cerut asfalt pe autostrada Oraştie -Sibiu ca să aibă Ponta ce să inaugureze în campania electorală. Documente in EXCLUSIVITATE!

Autostrada poate fi deschisă şi, în consecinţă, am să rog CNADNR şi Poliţia să ia măsurile necesare şi să dea drumul la circulaţie„. Declaratia aceasta, facuta, atentie, vineri, 14 noiembrie 2014, cu doua zile inainte de turul doi al alegerilor prezidentiale ii apartine fostului ministru al Transporturilor, Ioan Rus. Iar autostrada despre care vorbim este, ati ghicit, „celebra” Sibiu- Orastie.

Corespondentul agentiei Mediafax nota la vremea respectiva: „În jurul orei 13.30, în zonă a sosit cu un autocar şi premierul Victor Ponta, însoţit de alţi jurnalişti. Ministrul Ioan Rus s-a urcat în autocar, iar autovehiculul a plecat fără ca jurnaliştii sibieni să aibă posibilitatea de a urca (…) După un timp, Ioan Rus a revenit la intrarea pe lotul 3 dinspre Sibiu, adică în zona localităţii Sălişte, şi a anunţat că autostrada poate fi deschisă (…) Întrebat unde este premierul Victor Ponta, Rus a spus că acesta „avea un alt program”, dar că a constatat că se poate circula în siguranţă. Întrebat, de asemenea, ce a spus premierul despre autostradă, Ioan Rus a răspuns: „Mi-a spus să fiu sănătos„.

In ancheta jurnalistica pe care o public astazi va voi arata documente care arata fara putinta de tagada ca deschiderea autostrazii Sibiu- Orastie a fost fortata, impinsa, grabita, spuneti-i cum vreti, sa se intimple in buza alegerilor din 16 noiembrie. Si ca nu a contat nimic pentru a atinge acest moment de PR politic: nici citi bani se pierd, nici ce va urma, cu atit mai putin siguranta traficului.

Autostrada electorala

În 15 noiembrie, pe această autostradă, din declaraţiile partenerilor şi colaboratorilor noştri, mergem la vot pe autostradă!”, declara pe 10 octombrie 2014 ministrul Transporturilor Ioan Rus care se deplasase personal la acea data pe tronsonul Sibiu-Orastie sa vada cum merg lucrarile. Ideea cu inaugurarea „electorala” a autostrazii nu i-a apartinut pare-se lui Rus. El doar a preluat-o de la Ponta care, intrebat de reporteri in aprilie 2014 când va inaugura şi acest tronson de autostradă, se facea ca glumeste:  „Pe 15 noiembrie. Pardon. Pe 16 noiembrie o inaugurăm. 16 dimineaţa„, spunea Ponta râzând. Nu era insa o gluma. Ponta, prin Sova, mai apoi prin Rus si, desigur, prin omul lui de la CNADNR, „baronul drumurilor” Narcis Neaga, forta cu orice pret inaugurarea autostrazii inaintea turului doi al alegerilor prezidentiale. Azi va arat cu documente cum s-a intimplat.

Noutati despre autostrada care a luat-o la vale

Nenorocirile de azi cu alunecarile de teren de pe traseul autostrazii erau stiuta inca din faza de licitatie a lucrarii. In documentul numit „Studiu de Fezabilitate” intocmit de CNADNR, la capitolul „Studiu Geotehnic”, Neaga si ai lui scriau negru pe alb ca „acolo unde traseele propuse trebuiau sa ruleze lam poalele dealurilor Miercurea, Apoldu si Aciliu era posibil ca alunecarile de teren sa continue. Ca urmare a acestor observatii, traseul a fost revizuit pentru a se indeparta de poalele muntilor„.

CNADNR recunostea insa ca n-a avut bani sa faca studii aprofundate privind traseul autostrazii, dar, halucinant, nota in acelasi document o… parere ferma (!): ” Parerea noastra ferma, bazata pe constatarile preliminare ale studiului geotehnic este ca investigatiile geotehnice nu constituie nicidecum un risc major in ceea ce priveste fezabilitatea proiectului„.

Orastie 1Ei bine, asa cum se vede azi, au fost probleme. Neaga de la CNADNR, Sova, Ponta si Rus au incercat sa arunce pisica moarta exclusiv in circa italienilor de la Salini- Impregilo. Care, sa fie clar, n-or fi niste sfinti, dar n-aveau de unde sa stie la vremea in care s-au bagat in licitatie cit de grava era problema cu alunecarile de teren din simplul motiv ca nu aveau acces pe santier si nici nu aveau posibilitatea sa faca investigatii geologice. Mai mult, in documentatia de atribuire facuta de CNADNR, amplasamentul lucrarii nu era incadrat in nicio categorie geotehnica. Prin urmare, italienii au luat de bune cele scrise de autoritatile statului roman: ca e bine, ca nu vor fi probleme, ca exista mici alunecari de teren, dar nimic grav. Si s-au apucat de treaba. Cind a inceput s-o ia autostrada la vale, baietii lui Neaga de la CNADNR s-au spalat pe miini spunind ca de vina sint exclusiv constructorii care ar fi trebui sa stie despre alunecarile de teren. S-a ajuns la conflict intre CNADNR si Salini-Impregilo, iar arbitrajul a fost facut de Comisia de Adjudecare a Disputelor (CAD). Adjudecatorul s-a adresat unei somitati in materie, inginerul Anton Chirica, solicitindu-i sa lamureasca daca alunecarile de teren „au fost sau nu imprevizibile din punctul de vedere al unui antreprenor cu experienta”. Si, surpriza, profesorul Chirica a dat raspuns, negru pe alb, ca „pe amplasamentul mentionat, alunecarile de teren au fost imprevizibile din toate punctele de vedere”. Deci, italienii nu aveau cum sa stie ca o ia pamintul la vale pe traseul autostrazii ales si impus, atentie, de CNADNR! :

Orastie 5 001Documente bomba care arata cum s-a fortat deschiderea autostrazii exact inainte de alegeri

Ca autostrada a luat-o la vale e una, dar ca in ciuda acestor probleme s-a fortat dechiderea ei in buza turului doi al alegerilor prezidentiale doar ca sa ia Ponta niste prezumtive voturi in plus, e caz de dat cu subsemnatul la Parchet, parerea mea. Va prezint in continuare un document in care italienii de la Salini-Impregilo, in timp ce se certau pe bani cu ai lui Neaga de la CNADNR, au scris despre „presiunile persistente si puternice” facute pentru a inaugura autostrada la mijlocul lunii noiembrie 2014 desi lucrarile privind alunecarile de teren nu erau finalizate fiind supuse unor „riscuri reale”.

Orastie 6 001Intr-un alt document, din aceeasi serie a disputelor dintre Salini- Impregilo si CNADNR, italienii dezvaluie un fapt uluitor: au fost realmente fortati sa toarne asfaltul pe autostrada inainte de finalizarea lucrarilor de consolidare a terenului doar pentru ca Ponta si cu Rus sa poata taia panglica cu o zi inainte de alegerile din 16 noiembrie! Cititi si va cruciti:

Orastie 9 001Orastie 8 001

 

Abia astept sa aud raspunsul lui Neaga de la CNADNR, pe al lui Ponta de la Guvern si pe al lui Rus de la Cluj!

3 gânduri despre “Ca pe vremea lui Ceauşescu: lucrările de consolidare nu erau gata, dar Neaga de la CNADNR a cerut asfalt pe autostrada Oraştie -Sibiu ca să aibă Ponta ce să inaugureze în campania electorală. Documente in EXCLUSIVITATE!”

  1. in toamna anului 2013 a avut loc un aveniment cnadr la hotelul „international” din iasi. parcarea hotelului s-a blocat de masini care costau fiecare peste 30.000€

  2. Ca pe vremea impuscatului cand cu ocazia vizitelor acestuia , grajdanii vopseau iarba, mutau aceleasi vaci exceptionale dintr-o ferma in urmatoarea ….Si se mai supara psd-istii …..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *